PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Sunday, October 24, 2010

::cerita meja bulat::

hidup dalam berorganisasi memang kadangkala mengajar kita erti kesabaran yang hakiki...
sebenarnya apabila kita sudah diberi amanah sesuatu jawatan,,ia bukanlah sebagai jalan utk kita pamerkan ke'popularan' yang kita ada...
hakikatnya pertanggungjawaban kita semakin bertambah...

sering kali aku dipertanyakan oleh teman2 seangkatan...

"eh ko ni x ganggu stdy ker..??asyik dok aktif ja memanjang..??convex lah, spr lah, mpd lah, pemanis lah, ikmar lah, pesta hoki....lek la beb..jgn terburu2.baru 1st year..xyah nk aktif2 sgt.."

ini bukan soal bz ke tidak..ganggu belajar ke kan...sebenarnya ia berkaitan dengan kekuatan kita utk menghadapi cabaran dlm aktiviti yg kita terlibat dlm universiti....

secara jujur, sejak aku mengaktifkan diri dlm berpersatuan, organisasi or even sekretariat..byk sudah benefit yang aku dpt...

1. TEMAN :
lau kita sudah bergaul dengan kawan2, konfirmlah memang kita akan dapat ramai kawan...di sini aku telah dpt satu pengalaman yang baru..mengenali pelbagai jenis kawan..kawan yg membuat kita happy selalu..kawan yg sentiasa wt kita sedih...bermacam jenis kawan aku jumpa..mereka berlatangbelakang yang berbeza...negeri asal yang berbeza, loghat pertuturan..bangsa...budaya...

2. PENGALAMAN :
banyak pengalaman baru aku dpt sepanjang aku berkhidmat dlm pertubuhan yang aku sertai....
xkiralah pengalaman pahit or manis kan...
kena marah dengan ketua memang sudah menjadi adat..tidak usah di bilang lagi...HAHAHA....

3. PEMIKIRAN
melalui aktiviti yang aku sertai, aku dapat berfikir..berfikir tentang baik buruk suatu perkara..kadang kala, aku dapat lihat kepincangan dalam sesuatu organisasi....ikutkan hati mahu sahaja ditegur bulat2..tapi...x manis....
sebenarnya banyak kelemahan yang aku telah temui sepanjang duduk di bangku semeja bulat dengan sesebuah organisasi..tapi apa kan daya..sebagai jawatankuasa bawahan..aku kurang berani utk berdiri menegakkan suatu benang yang basah,...

walau apa pon...
aku telah berjanji pada diriku sendiri..
sesungguhnya, apabila aku sudah diberi kuasa yang lebih besar...insyaallah akan ku tegakkan perkara yang telah menjadi khilaf itu..insyaallah...



"bersedia untuk tidak bersedia"

No comments: