PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Sunday, October 24, 2010

::oh CALCULUS!!!::




haish...hujung minggu yang membosankan...pukul 3 pagi lagi aku da terbangun da sebenarnya..niat dihati nk buka buku calculus..mggu depan ad test lak an~tapi malangnya ad la insan telag rosakkan mood stdy aku pagi2 uh..BENCI tol ngn makhluk uh....haish..xperla...sebenarnya nk citer pasal calculus..bkn perempuan uh...

apakah perasaan anda, jika kawan anda bertanyakan kepada anda: awak amek kos per kt uni??
dan anda pula menjawab: saya amek pure math.
kawan anda: wow!!! mesti awak ni gempak kan..???

PERSOALANNYA...gempak kah aku ni..???

pelik...aku akui la,, math ni memg susah..dengan calculus yg berselirat dengan formulae dya..algebra yang mcm sastera ..penuh dengan theorem....haha..tp sebenarnya aku pon xtaw macamana aku boley apply pure math utk undergraduate stdies aku..huh!!...
MATHEMATICS memang susah weyh..hahaha..itulah hakikatnya..kadang2 nk menangis gak ni belajar math..jawab soalan xdapat2...tapi,, itu la yg buat aku seronok...lagi xdpt jawab..lagi aku menggila utk dapatkan jawapan uh..hehe...

actually, xda ape pon nk dimegahkan dengan stdy math nh..setiap kos ada cabarannya yang tersendiri...seperti math, cabarannya adalah sejauh mana anda cekap utk berfikir solusi sesuatu masalah, kekreatifan anda dlm mencari jalan penyelesaian, dan sebijak mana anda bermain dengan nombor...hhahaha....




kadang2, aku ade gak jumpa ngn makhluk2 yg selalu ckp, "aku benci gila dengan math, buat sakit kepala seja"....hahaha..aku akan tergelak setiap kali dengar ayat nh..BODOH betol org tuh..tidakkah anda sedar setiap perlakuan anda setiap hari,,anda akan bermain dengan MATEMATIK...???tanpa matematik..mcmne anda mkn..??nk byr mkanan..??mcamana pula anda hendak grad sedangkan anda xmahu tahu apa itu nombor..haha..

fikir-fikirkanlah..jangan cepat mengalah dengan sesuatu lau kita xtahu "DA BEAUTY OF THE MATHEMATICS"....



No comments: