PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Friday, August 19, 2011

Kuih Raya Kegemaran?

Salam Ramadhan!

malam ni sudah masuk malam ke-19 Ramadhan, maknanya mengikut kiraan, tinggal 10hari sahaja bulan Ramadhan sebelum ia berlalu bersilih gantikan dengan Syawal. walau hakikatnya Ramadhan  itu lebih barakah dari Syawal, tapi saban tahun, Syawal lah paling dinantikan oleh umat Islam. termauklah aku..hehe..raya kot..sape taknak kan? yang penting ibadah yang wajib kena buat. raya, tu raya juga, tapi biarlah seimbang dengan amalan Ramadhan kita. huhu.

Sebut pasal raya, antara perkara yang sering diperdebatkan ialah kuih raya yang akan disediakan oleh ibu-ibu dirumah. ada antara mereka mengherdik kaum ibu yang terlalu asyik membuat kuih raya, tapi bagi aku, aku menyokong 100% mak aku buat kuih raya setiap hari, yela, kuih raya tu untuk dijamu kepada tetamu.bukan nak menunjuk, kan bagus amalan bersedekah tu? lagipun mak aku akan buat kuih rya kegemaran aku je..hehe...

so, berikut adalah list kuih raya kegemaran aku yang mak aku akan selalu bikin lah..hehe..

1) Almond London

2)Biskut Black Beuty

3)Roda Suji

4)Kerepek Tumpi

5)Kerepek Pisang nipah siap ad kulit tu..haha

6)Kerepek Keladi Sarawak

7)Biskut Urai

8)Beepang

Ni kuih kegemaran aku..korang pulak? share2 lah yer :)

2 comments:

azam azaris said...

tart nenas! huu~ kalo ad bwk larh blik usm keyh ^^,

Musliha Akmallamka said...

haha..sorry lah azam ekk..aku tak minat makan tart ni..hehe