PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Friday, February 11, 2011

ini saudagar datang dari arab...

jumaat. Hari yang sangat memberi makna dalam masyarakat beragama islam..hari penghulu segala hari...hari penuh keberkatan...orang cakap, elok kalau memulakan sesuatu pekerjaan yang baik itu bermula pada hari jumaat...jumaat juga afdhal kalau nak mati..HAHA..mati syahid yer...yang dah berumah tangga tuh memang suka nak tunggu malam jumaat..tak tahu lah kenapa yer..??hehe..

saya pon suka hari jumaat..sebab ad solat jumaat..HAHA..yang paling best lepas menuanaikan solat jumaat...di luar masjid USM,akan ad bersepah la saudagar2 arab memperdagangakan jualan mereka..dah macam expo lak..sangat meriah..anak2 kecil bangsa arab akan berlari2 sambil memegang sekepil roti pak arab...si bapa pula ada yang sebok berniaga menjual pelbagai makanan bangsa arab...turki, iran..macam2 lagi la..walaupon agak mahal makanan yang mereka jual, namun ia tetap mendapat sambutan..tak kiralah daripada masyarakat arab sendiri mahupon masayarakat temapatan...mungkin bagi mereka , mereka rindu tanah halaman mereka..mungkin jika dapat menjamah sedikit masakan mereka hilang sedikit lah kerinduan itu...

jumaat juga menyaksikan sebuah himpunan gergasi umat islam setempat..peluang ini digunakan sebaiknya untuk beramah mesra dengan taulan...seminggu sebuk dengan urusan masing2, bila lagi nk berjumpa dengan kawan2 kan? begitu juga saya...kesempatan ini digunakan sebaiknya untuk bertanya khabar kawan2 dari pelbagai pusat pengajian....bukan senang nak jumpa mereka kan?
haha

apapun..hari juamat hari lambang kemuliaan kita sebagai umat muhammad...

No comments: