PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Thursday, October 20, 2011

Daripada Sains Kepada Sastera

Salam to all.

Pertamanya syukur kehadrat Ilahi sebab aku masih diberi kesempatan untuk menaip entry baru aku ni.
Entry kali ni agak sayu untuk aku perkatakan. pada awalnya aku TAKNAK ceritakan pada umum pasal benda ni. aku nak rahsiakan benda ni. atas sebab² tertentu aku rasa aku patut merahsiakan benda ni. But since semua orang keep on asking me about this matter. so, i won't keep it as a secret. maybe, i need to face the reality. why I should shy? since semua kawan aku da dengar gosip pasal aku kan? and everyone so curious about that, huh ! lagi pun mahu tak mahu aku kena publish kat umum mengenai perkara ini. aku pun ada tanggungjawab besar sidang ni. sudah mula diberi kepercayaan untuk memimpin sebuah Persatuan. jadi tak manis la kalau aku masih merahsiakan perkara ini. satu lagi, sampai bila aku nak menipu mengenai perkara ni? daripada kawan² aku asyik cakap belakang mengenai aku. baik aku berterus terang.

sejak bulan 6 aritu, sudah ada yang mula berdesas desus. sudah ada yang PM aku.

"Mal, betul ke kau nak tukar kos???"

baiklah. di sini aku nak buat satu pengumuman.

Dengan ini, saya MOHD AKMAL B MD MUSLIM yang bernombor kad pengenalan 910531015029 dan bernombor matrik 109098 dari PUSAT PENGAJIAN SAINS MATEMATIK dengan rasminya telah menukar rancangan pengajian saya kepada IJAZAH SARJANA MUDA DENGAN KEPUJIAN SAINS KEMASYARAKATAN (EKONOMI) di bawah PUSAT PENGAJIAN SAINS KEMASYARAKATAN.

keputusan yang agak mengejutkan ini sebenarnya telah aku rancang sejak awal semester 2 lagi. semenjak aku mula mengenali siapa diri aku yang sebenar. ada banyak faktor kenapa aku nak tukar rancangan pengajian aku.

1) to be honest. aku ada masalah dengan rancangan pengajian sedia ada. aku tak mampu nak carry on. memang tak nafi aku GILA MATH. tapi aku memang tak minat fundamental math ni. aku tak mampu selepas beberapa kali tersungkur di medan exam. huh !

2) aku memang minat bidang ekonomi. itu FAKTA. even kalau aku tak pilih USM memang insyaallah aku akan masuk UM, amek ekonomi. tapi jodoh aku kat USM kan. salah aku jugak la dulu main approved je tawaran dari USM. tanpa fikir panjang. apa yang ada dalam pemikiran aku, asalkan math. hurmm~~

3) terus terang. aku tak dapat nak adapt dengan budaya school math. bukan apa..ntah la aku rasakan memang aku takda spirit nak belajar kat situ. 


Alhamdulillah selepas lebih 2 minggu aku memulakan hidup baru ni. semangat nak belajar tu makin bertambah. aku mula sedar dengan kekurangan dan kesilapan lama. insyaallah aku akan terus berusaha untuk menggapai yang terbaik. untuk semester ni, aku mensasarkan DEKAN. huhu...amin...

buat kawan² dari school math. maaf sebab merahsiakan perkara ni dari korg. ramai yang taknak aku tukar, tapi nak buat macamana rezeki aku bukan kat situ. tapi aku harap kita masih kawan. kalau jumpa kat mana² tegur la yek..huhu...*nak nangis........

kepada kawan² school baru, terima kasih sangat² sebab terima aku seadanya. benda yang paling aku terharu, bila aku cerita je pasal pertukaran aku ni, korg teru back up aku. korg tahu aku takda basic ekonomi, bahkan aku bukan budak sastera pon sebelum ni kan. tp serius korg memang terbaik. sebak la bile korg semua sanggup nak tolong aku. :) thx guys !!

2 comments:

Adam said...

tetap sains.

SAINS kemasyarakatan.
welcome!

syarifah radiah ibrahim said...

ek? dah tukar kos rupenye kau akmal.

well, hopefully this is good for you and your future, inshaAllah.

=)