PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Tuesday, October 25, 2011

Nickname.

Salam DEPAVALI to all Indian :).

Siapa sini homo-sapiens macam saya sila angkat tangan macam saya (sambil melakukan tanda isyarat jempol Dr Rozmey~). setiap manusia yang dilahirkan di dunia ni pasti akan diberikan satu nama oleh ibu bapa mereka. takpun kalau ada segelintir yang tidak bernasib baik, tidak beribu bapa, akan ada waris mereka yang bagi nama,  nama yang diberikan pada kita membawa suatu makna tersendiri. ia ibarat satu harapan yang ibu bapa letakkan atas kita. sebagai contoh, nama seperti aku, AKMAL- maksud dia yang lebih sempurna. tak pon setiap nama yang diberikan ada cerita tersendiri, sebagai contoh nama abang aku yang sulung *dah arwah pon beliau-al-Fatihah, nama dia MOHD AEDIL, mak aku bagi nama AEDIL sebab dia lahir pada tanggal satu Syawal. ok. itu bukan tujuan aku tulis blog nh.

OK. aku sebenarnya nak cerita sikit la pasal nickname. bukan apa, selama 20 tahun aku hidup ni, macam² nickname aku dapat. huhu.. antara nama² panggilan yang aku ada ialah, akmal, amal, mal, lamka, mus, ia bergantung la pada siapa yang aku kenal. biasanya yang paggil aku amal ialah kawan² perempuan. tak tahulah kenapa kan. huhu. mereka cakap panggilan amal tu manja??? motipp???? hahahaha...

tapi banyak² nickname aku, yang paling tak boleh blahh ialah 'MUS'/ 'MUSLIHA'. ni semua pengaruh FB. mana² kawan yang aku mula kenal mereka dari FB, mereka akan panggil aku dengan nama ni. mereka cakap, lagi mesra kalau panggil aku dengan nama FB aku. huhu. bagi aku, takda masalah kot dengan nama ni, walaupon pada asalnya, MUSLIHA tu gabungan nama antara nama ayah aku dan mak aku. takpa la. orang cakap, ni la BRAND aku kat USM. orang lebih mudah kenal aku dengan nama ni. bila menyertai mana² program, mudah untuk dikenali bila gunakan nama ini. huhu.

bagi aku, walau apapun nama yang kawan² aku panggil aku, aku terima seadanya asalkan ia bermaruah tak timbulkan sebarang kontroversi. huhu. aku tak suka bila kita panggil orang lain dengan nama yang orang tu tak suka. itu namanya pencabulan hak. haha.

sekian. :)

No comments: