PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Saturday, June 4, 2011

Majulah Sukan Untuk Negara????

Alhamdulillah....
pagi tadi bersarapan dikedai. aku baca satu paper kat warung tuh, aku usharlah dari page pertama sampai la page terakhir. sehelai demi sehelai aku bukak. lastly, kat ruangan sukan, aku terpandang..."SUKAN MALAYSIA" atau SUKMA Kuala Lumpur, 2 hingga 12Jun (kalau tak silap la tarikh ni). PKontinjen Johor mendahului senarang pungutan pingat emas [alhamdulillah]. tapi yang aku tertariknya, kenapa aku baru tahu kewujudan sukma tersebut pada saat ini..?? adakah aku yang ibarat katak dibawah tempurung? ataupon.......................ermm..ntahlah. rasanya aku tonton berita setiap malam.



yang menjadi persoalan di sini ialah, kita selalu melaungkan slogan majulah sukan untuk negara, tapi kenapa cerita pasal sukma ni tak menjadi buah mulut masyarakat malaysia? kenapa tontonan video seks,pemilihan parti itu ini yang menjadi topik hangat? salah siapa? kalau tak silap aku la kat paper tersebut, hanya ada satu page je cerita pasal sukma, tapi cerita pasal bola sepak eropah melampau2 sampai bermuka2 aku tengok. jadi, dimanakah peranan media dalam mempromosikan sukan di negara sendiri?

persoalan dilanjutkan lagi  dengan mempersoalkan pula liputan2 media mengenai kelansungan sukan tersebut. takda siaran langsung kat tv ke? oh, mungkin ad kat tv1. maaf lah sebab kat rumah aku memang tak dapat tv1. seingat aku sejak aku wujud kat dunia ni, kat semua rumah yang pernah aku duduk, siaran tv1 memang terbatas. kadang2 nak jugak tonton siaran ni sebab nak sokong kontinjen negeri sendiri yang biasanya menang sukan............................ntah lupa.haha.

akhir kata, aku bukan nak kondem institusi kewartawanan, tapi berikanlah lebih info pasal sukma, kalau dlu2, kalau tak silap aku, mesti wartawan letak gambar2 menarik mengenai temasya tersebut. macamana meriahnya kita menantikan, kita menonton piala dunia, takpon piala2 bola eropah...dan juga olimpik, macamtu lah kita layan sebaik mungkin temasya sukma ini yang dah masuk kali ke berapa belas ntah [aku tak sure].


sekian.renung2kan dan selamat beramal.

No comments: