PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Thursday, March 10, 2011

10 Peoples that I inspire....

dalam dunia ni pasti akan ad insan yang kita teruja untuk jasikan sebagai idola, atau dalam erti kata lainnya ialah role model utk diri kita. ermm... setiap individu pasti akan ad perspektif tersendiri untuk memilih insan tersebut. dn aku pon begitu... nak taw siapakah insan yang bertuah itu??
 lets check this out!

(10) Nabi Muhammad s.a.w

<sorry takda gambar>

ni opkos la kan..sape2 pon..hahahaha....perfect~

(9) Dato' Onn Jaafar


sape yang x kenal kan ngn Dato' Onn...insan politik yang banyak berjasa pada negeri johor dan juga malaysia, insan yang menubuhkan United Malays National Organization (UMNO), namun akhirnya meninggalkan gagasan itu setelah ideanya utk memasukaan bukan bumiputera dalam UMNO ditolak. kekentalannya membuatkan aku begitu teruja untuk mengenali lebih lanjut mengenainya.

(8) Ustazah Siti Nurbahyah


Penceramah agama yang sgt popular serta berpengaruh.senda lawak serta pengisian yang mantap membuatkan aku terpukau serta terpegun mendengar ceramahnya. satu benda lagi yang best, aku takkan tidur time ceramah ustazah ni..yela, biasa kalau ceramah lain konfirm aku akan terlelap..ceramah yang bosan je la*

(7) Chef Wan


Chef no 1 di malaysia and some says also in the world, setaraf gak kot ngn martha steward dia ni...bukan sahaja dia masak je terrer.tp bab travelling dia pon agak bagus. kalau dia jadi duta malaysia dalam bab makanan terbaiklah..semua bnda dia tahu. kenapa aku inspire dia, sebab dia lelaki dan dia pandai memasak..macam aku..hihi.. :)

(6) Nicol ann David


pemain no 1 dunia dalam bidang squash ni memang aku solute ah...dia dah membanggakan anak watan..di mata dunia..kalau boleh aku pon nak jadi mcm dia..banggakan nama malaysia di mata dunia walau mgkin dalam bidang lain :)

(5) Ustaz Asrul Rabbani


pertamanya, al-fatihah buat roh Allahyarham ustaz asrul:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿١﴾الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٢﴾ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿٣﴾مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿٤﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿٥﴾اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿٦﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَعَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ



seorang pemyanyi nasyid terkemuka negara, sangat mengasyikkan suaranya. lagu2 rabbani semuanya evergreen,namun Allah lebih menyayanginya.

(4) Nur Madiha


ok.ni kawan baik aku sejak dari form 5 lagi kot. pastu kat matrik..and skrg dia kt UUM..amek kos ape ntah la..aku luper..sorry madiha..hahahaha...ok.fullstop.

(3) Tun Abdullah Ahmad Badawi


mantan perdana menteri malaysia yang ke-5. mengakhiri zaman pentadbirannya dengan sedikit reputasi yang merudum, tp aku tetap respect kat pak lah ni sebab dia la perdana menteri pertama dari aliran islamic sikit..hua33...selain itu dia gak orang penang. (negeri kedua aku skrg)..hahahaha..motif kan?

(2) My Family


of kos my family...mereka yang sgt bantu aku dalam kesulitan.korg ad ke amek kisah pasal aku? hahahaha..mereka la insan2 yang paling aku syg..terutama bila xdak duit (xguno punyo anak ha)..hahahaha..mereka sumber inspirasi aku time aku kesusahan. bila aku ad mslh jer, pasti aku akan igt balik nasihat2 yang mak ayah aku bg kt aku..dulu mase dgr mgkin aku x hirau sgt, tp bila skrg..nasihat2 itu sgt brguna..sayangilah keluarga anda....

lastly....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(1) Myself lah....


sape lagi la nak memotivasikan aku ni. yela.aku ni suka pendam masalah. so aku sendiri la akan memotivasikan diri aku sendiri. takda sape pon paham ngn hidup aku ni yang agak komplilkated.huhu.xperla...kadang pon aku ni suka bikin mslh. tp aku cuba untuk menjadi yang terbaik. sekurang2nya aku menjadi yang terbaik untuk diri aku sendiri :)

p/s:list org yang aku inspire ni xda rank priority.haha.. 









No comments: