PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Wednesday, March 9, 2011

Aku rindu KMJ!!!

  


malam ni ntah kenapa aku terimbau zaman aku kt matrik. KOLEJ MATRIKULASI JOHOR. sebuah matrik yang agak kecil berbanding matrik2 yang lain. pentadbiran yang diketuai oleh pengarahnya bernama TuanHaji Abdullah Bin Idris, actually dia ni dulu pengetua skola aku..SMK SERI MENANTI, so aku memang da kenal rapat la ngn dia..huhu...




hari first masuk KMJ. aku x expect pon mende mcm ni akan berlaku pd aku. kehidupan aku, kawan2, ketua praktikum, 4flat..huhu,..alhamdulillah. mulanya aku tak nak pon masuk matrik, sebab mind set aku ckp matrik ni susah (memang susah pon) tp ntah mcmana ak boleh dapat 4flat sem1 dan dpt almost 4flat sem2..huhu..

bg aku cara aku belajar paling ideal pernah aku rasa adalah bila aku kt matrik. memang seronok belajar kt matrik ni...dari sistem asrama dia, sistem belajar, (ala2 SBP) haha, tp ni la yang memaksa aku belajar..aku ni sepisis yang kena paksa baru boleh belajar..kalau tak, hanyut lah macam skrg :(




ni aku nak citer pasal 4flat. bnda yang aku pndam smpi skrg..huhu,..aku x pon jangka akan dapat 4flat sebab sem 1 sgt annoying soalan exam dia, dengan carry mark aku sikit giler, yela, fizik aku dapat F kot time UPS..hahaha....memang tak sangka la.. sebelum result kuar pon aku da mintak maaf siap2 kat mak ayah aku, siap cakap lagi, kalau fail aku xnak smbung dan aku nak kuar matrik aku nak jadi cikgu sekolah agama..huhu... mak aku punya marah time tuh, mak aku cakap, ala, boleh nyer..insyaallah..




hari result kelaur, hari rabu, igt lagi, cikgu Ko-K bg lepas awal sebab nak bg kitorg tgok result..ntah paper jer..huhu..time tu aku lengah2 la..malas nak tgok..tp aku ni sepisis yang bkan pernah tahan sabar..last2 tgok gak..cek IC..satu2...910531015029...IC ak, berdegup dah aku...dr kiri aku semak..A,A,A,C.........4.00 eh? betul ker..? aku bisik, aku suruh kawan aku, amin, tgokkan..amin kata, haah, aku dapat 4.00..dia da menjerit dah..tp aku takda respon..senyap jer..mcm xde pape..haha..pastuh kawan2 aku tgok, aku tgok lagi..aku masih tak caya tu result aku,,siap kuar IC ag beb, bandingkan no..haha...last2 kali ketiga, aku g tgok ngn kawan aku yang dpt 4.00 gak..kali ni, aku tgok..terus aku menjerit, dan aku menangis bhai!..mender pertama aku buat, aku kuar enset, aku tepon mak aku, abg aku angkat, aku minx nak ckp ngn mak aku, dengan air mata berjurai, sob33...aku cakap ngn mak aku, "mak!! bang mal dapat 4flat!!!!!"
senyap..lame je senyap.....pastu aku jerit, aku takut la kan ntah mak aku terkejut ke ape ker, pengsan x caya aku dpt 4flat, tp mak aku menyahut lagi "....4flat tu ap mal?' mak maku jawab....ok..hahaha..time tuh aku gelak sepuas hati..beriya la aku cerita aku dapat 4flat..hahahaha...rupanya mak aku ataw pon 4flat tuh ap..kerlakar kan?hahaha...




sem 2: sem ni aku bukan xboleh dpt 4flat, cuma aku start malas sebab da dpt laptop...dan juga broadband..tp sebenarnya mindset aku yang buat aku malas, ok aku mengaku, memang aku pernah terdetik kat hati aku, rilek lah, sem 1 da 4flat, sem 2 rilek2 pon xper..haha..jahat x aku? dan sem dua gak aku xminat sgt kimia dia..haha..byk kena hafal..dan kimia la yang aku kantoi..yg lain A jer..huhu..alhamdulillah.



aku rindukan kawan2 baik aku, farid sehat, farid ngagipar, salam, endi, iqbal, ganu, nad, ramai lagila, ..tak terkire kot..(maaf la yer kalau nama xtersebut)..aku rindu suasana KMJ..jalan petang2..ushar2 awek..joging..(ok yg ni aku tipu)..aku rindu semuanya la, kafe..makan cendawan goreng..lauk faveret kt kafe A(kafe lelaki).. paling enting aku rindu nak pakai baju formal, sebab kat usm ni xde dah nak pakai baju2 macam ni, sini pakai seluar pendik pon xde msalah..hurmmmm.....












aku rindu KMJ!!!!!!!!!!!!!!!!


1 comment:

anisahnajiyyah said...

akak pun rindu kmj gak...lg2 2 thn dok kat kmj..lg byk la pglmn yg x leh lupe..huhuhu