PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Tuesday, January 18, 2011

Maaf....perlu ke di ucapkan?




maaf....ungkapan biasa kita dengari seharian...
namun fahamkah kita definisi sebenar frasa maaf itu sendiri...
dan bagaimana kita mengungkapkan perkataan itu...
bagaimana perasaan kita semasa meungkapkan perkataan itu pula?
namun itu bukanlah iisu sebenar yang mahu saya bangkitkan di sini...

TAJUK : sudah buat salah pandai2 lah mintak maaf............


pernah tak anda ditipu?
bagaimana pula jika anda dianiaya?

semestinya anda akan merasakan sakit hati bukan?
ya! saya pasti anda akan merasakan sebegergini..
ini adalah lumrah sebahagian hidup kita...
kita akan rasa tidak selesa, tidak puas hati, marah atau meskipun benci apabila diri kta dikasari, ditipu, mahupun dianiaya....
bagi saya, perkara paling saya benci ialah, memungkiri janji..

namun bagi saya, saya seorang yang mudah berkecil hati walau dari segi luaran saya memang akan mudah dilihat sebagai seorang yang kuat merajuk...
namun ingin saya tegaskan disini, saya bukan orang yang begitu....
saya seorang yang suka pendamkan kemarahan saya...
jika saya tidak puas hati dengan seseorang saya akan menunjukkan kemarahan saya itu...
namun kadang2mahu sahaja saya luahkan perasaan saya yang terpendam ini..

namun apa yang menyedihkan, jika saya bersikap berdiam diri, mereka yang melakukan kesalahan kepada saya enggan mengaku kesilapan mereka meskipun mereka sedar mereka telah silap melukakan hati saya,,,
saya memang cukup pantang orang yang suka berjanji kosong dengan saya, rasa sangat ditpu dan saya rasakan diri saya ini sangat hina, mudah diperkotak katikkan ornag lain....
nasihat saya, jika sesiapa ada melakukan kesalahan kepada sesiapa sahaja, minta lah maaf sewajarnya..
dan juga jangan suka untuk melukakan hati orang lain....
jika berjanji mahu keluar bersama, tunaikan janji anda...
\cuba bayangkan anda berada ditempat mangsa...
apakah perasaan anda????


fikir2 kanlah....

No comments: