PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Sunday, January 2, 2011

::sekadar tahun baru..cerita disebalik pulau mutiara..::

.:SELAMAT TAHUN BARU 2011:.
segalanya bermula di saat ini...
sebuah lembaran baru melitupi lingkaran yang lama...
menyingkap suara kedewasaan...menongkah sebuah arus kemodenan...
itulah dia sangkakala ceritera tahun baru...
alhamdulillah..da masuk tahun 2011...maknanya kita harus bersedia untuk menolak setahun lagi dari jumlah umur kita....
usia kita semakin singkat..........................
apa yang diharapkan kita sentiasa bermuhasabah diri untuk melangkah kehadapan sebuah tirai keduniaan seiring dengan destinasi syurgawi kita....

kali ni aku nk kongsi sikit sebuah kisah sambutan tahun baru..hahaha..
kisah mengenai aku menyambut tahun baru....

************************************************************************************************

sebenarnya..aku xpon pernah sambut tahun baru or even sambut ambang merdeka diluar...lazimnya, aku hanya  duduk lepak di rumah ja setiap kali sambutan..paling2 koman pon aku duduk lepak depan tv, tgok konsert ...huhu...sambutan tahun baru tahun ni adalah pertama kali aku bersama2 dengan ribuan umat manusia meng'countdown' tahun baru itu...

actually, xda plan ap2 pon nak keluar menyambut tahun baru tuh...huhu...segalanya bermula pada petang 31hb...seorang senior yang agak rapat dengan aku walaupon baru jer berkenalan...telah mengajak aku keluar untuk menemaninya membeli belah...(almaklumlah..hari uh baru masuk duit PTPTN..semua warga USM yang menggunakan tajaan itu tengah loaded..huhu)
aku pon yang tengah kebosanan di bilik 'on' je la..huhu...abg tuh pon kate nk belanja tgok wayang..yess!!! berjaya bodek TRON LEGACY..in 3D..hahaha....so, petang uh lepas asar kami pon keluar ke Queensbay Mall..tempat paling feymes untuk membeli belah...haha....

sampai jer sane..sakan sungguh tgok abg nie bershopping..huhu..jeles sungguh aku..nasib baik JPA belum masuk..kalau la da masuk.............................................(hahha..paham2 je la kan)....
dari kedai jam..mencari jam..semua kedai jam masuk..x jumpa satu pon jam yang berkenan..pergi lak singgah Brand Outlet...pon berejam bershopping...
happy sungguh aku...aku memang suka pergi teman orang shopping nie..haah....aku rasa sangat bahagia tgok org shopping..yela.................(ade reason dia kenapa)...................
dah penat2 shopping g lak ushar tiket wayang..harapan aku nk tgok citer in 3D buat pertama kalinya hampa apabila semua wayang penuh..sob3................
lpas uh abg nie blnje aku mcD sebagai ganti xdpt tgok wayang...aku redha jela...skali lagi sob33.............

lepas uh solat maghrib........jumpa lak kawan lame mase kt SASER dulu kan, adi muhaimin...student usm gak..tp kampus kejuruteraan...aku tgok dia ni rajin manjang dtg pulau..byk kali da terserempak..huhu..ad gak jumpa kawan sekampung..mai dari politeknik kulim..jauh betol datang..hahaha.....

lepas solat maghrib, misi bershopping diteruskan lagi ke padinni outlet...hahaha....
dek kerana ketidakpuashatian abg tuh xdpt jam lagi, kami meneruskan perjalanan ke Bukit Jambul ....
sampai2 jer nasib kurang baik kerana kedai sudah banyak yang da nak tutup...ad la dapat singgah sebuah kedai jam uh...tp xde gak yg berkenan.....malang sungguh kan....da la menempuh hujan...hahahaha...

dok pikiaq..mase masih awal...kedai kt BJ da banyak yang tutup....
abg uh ajak g pesta Sg Nibong.....
 yess!!! kali ke-5 kot aku g..hahaha....
tp tiket masuk pon abg uh yang belanja..bestnyer,,,haha
xda pa sangat la mausk pesta uh..bagi aku...IA DA BOSAN! hahaha..5 kali kot masuk pesta..hehe..segenap ruang aku da hafal..kui3...
tp aku dan abg uh ada misi untuk dijalankan..mencari jam dan kali ini ditambah dengan item 'wllet berzip diluar'
tugasan yang amat mencabar...segenap pulusk pesta dijejaki..hampa kami temui....
last2 jumpa juga wallet pilihan hati abg uh...walau rasa tumit kaki uh da nak tercabut an..huhu...

rezeki x berapa nk untung...cuma dapat tgok konsert kumpulan May jer..adohai..bukan aku minat pon..ad juga la lagu dia aku minat..tp semua lagu yg dinyanyikan malam uh langsung aku x minat..tah paper jer lagu uh...
bila dah pena..kami pon pulang ke kampus................

itulah serba sidikit cerekarama tahun baru aku..malam itu masih diteruskan lagi dengan melepak di bilik Fauzi kejayaanku...hahahahaha...sampai ke subuh melepak...
macam kat taman ICT lak kan...........

gambar nie diambil oleh seseorg..haha...memang la diambil oleh seseorang kan..??

maskot blue hyppo ni amat kurang ajar..haha..siot je dia main perot aku..kuajjaq!!!

************************************************************************************************

malam tuh...
aku banyak memerhati gelagat manusia...
aku memang suka untuk memerhati gelagat manusia nie...
seperti biasalah...gelagat tahun baru..'belangkas2' banyak berkeliaran pada waktu2 ini..walaupon skrg bukan masa untuk musim pembiakan...hahahaha...
bak kata kawan aku (dia pon amek kata2 dr khutbah jumaat: aku tdow time khutbah, so xtaw pape la pasal citer nie..haha), cukup september nanti ramai yang akan bergelar ayah selepas waktu 'pembiakan' pada malam tahun baru nie..apa yang hendak di sampaikan oleh kahtib ialah..fenomena masyarakat kini yang terlalu sekular...hidup terlalu mudak bagi mereka..dan tidak lari juga kepatuhan mereka terhadap syariat Allah...perkara yang paling sering berlaku ialah kes zina..kononnya lambang cinta mereka...langsung tidak matang dengan pemikiran itu...
wahai kaum hawa, tidak tahukah anda...makhkota anda sangat berharga???
aku tertarik dengan kata2 kaan aku dulu time sekolah....
dia cakap kat kawan aku yang dah terlanjur....'kau ingat ade ke jantan nak betina yang da xda dara??'
bunyi mungkin xmanis..tapi itulah hakikatnya..mahkota anda adalah harga diri anda...jika mahkota anda mudah diberikan kepada sesiapa sahaja.....bernilai lagikah anda..????
persoalannya di sini..siapa yang akan rugi..???
renung2kanlah yer....


gambar2 nie hiasan jer..saje nk meriahkan blog..huhu..tiada yer kaitan antara yang masih hidup atau yang mati..huhu..

No comments: