PEMINAT AKU...haha

SILA TINGGALKAN LINK DI SINI

bukti aku kaki facebook....haha

Sila Klik LIKE

Friday, May 6, 2011

Warkah buat si manja.

Buat awak yang berada di terengganu itu...

Assalamulaikum saya ucapkan.
awak, awak tahu tak hari ini hari apa? ya saya tahu awak mesti ingat lagi hari ini hari apa kan. sebab awak kan sayang sangat kat saya dulu, kan? awak, saya pon sayangkan awak jugak taw, dulu..hari ini dan hari esok, Insyaallah.

Awak, izinkan saya nak paggil awak 'manja' macam dulu2, masa kita masih hangat dibuai asmara cinta. Manjaku, kalaulah kita masih dalam armada cinta itu, sudah tiga tahun kan.? tapi kan manja, saya rasa macam baru semalam je kita berpisah. berderau darah saya taw manja.

manja, ingat lagi tak masa saya mula-mula lamar manja dulu? ala, saya pasti manja masih ingat, yang dekat tanjung mas dulu tu, ala..maaf le..masa tu kan kita masih sekolah..tahu2 je la..mana la saya tahu sangat nak bawak manja pergi jauh2.hee~sweet kan bila manja terima saya seadanya, pastu saya suapkan ABC kat manja. sedapkan ABC tanjung mas tu kan? manja tahu tak, bila saya rindukan manja, saya akan pergi sana, dan order ABC satu..terubat tau rindu saya kat manja....

manja, ingat tak masa manja merajuk dulu ngan saya, seminggu kita tak ketemu.. saya tahu, manja rindukan saya jugak, macam saya yang merindukan manja saya..setiap malam saya lepak depan rumah..sambil berkata-kata pada sang bulan...."manja, abang sayang manja...." dan ketika itu saya sangat berharap yang manja sedang berkata perkara yang sama pada saya. dan satu lagi awak, tak sangka lak memori ini bruno mars amek untuk lagu dia yang sekarang tengah top ni taw manja... lepas seminggukan tu kan manja, saya dah tak tahan, rindu sangat, masa tu la manja, saya baru paham dengan kata-kata, mandi tak basah, makan tak kenyang... masa tu kan manja, hari-hari saya update status kat myspace saya taw...ala myspace saya yang guna nama "prince indie" tu la manja..heee~ mesti manja tak dapat lupakan memori masa saya pujuk manja tu kan..sebab saya pon tak lupa taw..sampai sekarang..hee~apa tak nya, kalau saya teringat, saya mesti gelak sorang-sorang taw manja..hee~ apa taknya manja, ada ke bagi awak kekChocolate Mud Cake Secret Recipe yang saya beli dr batu pahat naik Ex5 cabuk saya tu tengah hari buta..lepas tu sampi je kat rumah hujan pulak kan..dah la cair..basah pulak tu..tapi time tu manja kata, sweet~~berbunga hati saya manja walau kena makan pakai straw~~

manja, ingat tak masa kita tingkatan 5 dulu, masa kita mula2 je kenal. manja tahu tak, seksa gila taw kalau nak call manja, saya bawak hp, tapi almaklumlah kan, sekolah asrama, haish..susah la manja..saya minta maaf lah ye manja kalau time2 kita tengah hanyut memadu asmara, bermanja-manja dalam telefon, tiba-tiba saya senyap, tu tandanya warden tengah meronda taw manja, time tuh, dalam dorm saya, saya sorang je taw tahu saya ada ehem2..semua kawan dorm saya tak tahu pon pasal hal ni..saya pasti dan confirm kalau mereka tahu mesti mereka jeles dengan kegebuan manja, dah la cantik, ikal mayang mata biru..fuhh~manja, saya rasa semacam da..hehe...

manja, ingat lagi tak masa kita ambil keputusan SPM dulu..manja dapat result gempak..saya pulak hampeh je..awak dapat tawaran ke UK, bukan ulu kelang taw..hehe...saya sangat bangga taw manja bila dpt tahu manja dapat tawaran sambung belajar medik kat sana..teruja taw..yela..kot2 kalau manja ada sakit hati ngn saya, manja dah boleh rawat sendiri..hehe..tapi kan manja, masa tu saya tak paham lagi  kenapa manja kata, manja tolak tawaran tu..saya terkesima taw..sayang betul manja pada saya an..hehe

manja, tahu tak berderau darah saya bila manja minta kita berpisah tanpa sebab..manja, sungguh saya tak sangka, tega manja buat saya macam tu masa itu manja..habis segala surat2 asmara yang manja bagi tu saya remuk2..tapi saya tak bunag sebab saya percaya dan yakin bahawa saya akan bahagia bersama manja satu hari nanti...tapi harapan saya tu manja berkecai bila mak manja call saya keesokkan hari nya...

manja, masa tu, saya tak tahu lah nak kata apa. hanya linangan air mata menyanyikan lagu pilu buat manja, saya solat sunat hajat, saya berdoa. berdoa agar berita yang saya dengar pasal manja tu hanya sebuah ilusi sahaja. dengan hati yang sayu, syahdu petang itu saya melangkah berat ke hospital Muar, terkedu bila saya menlihat tubuh manja yang terkujur di wad ICU..longlai saya. jatuh ke lantai. dah tak terkeluar air mata saya masa tu. mak manja suruh saya tabah. ya! saya tabah..saya bangkit. saya bisikkan kat telinga manja..."manja, jika itu ketentuan Ilahi, saya redha, saya pasrah, saya rela...mungkin itu yang terbaik buat manja..." lepas tu saya melangkahkan kai ke surau..saya ambil wudhuk..pada saat ini..hanya iringan doa dan bacaan surah yaasin sahaja yang mampu saya iringi manja dalam manja berjuang antara hidup dan mati...

selepas selesai..saya kembali untuk dapatkan semula manja. belum pon smpi, ayah manja dah peluk saya..."mal, sabar ye..Allah lebih menyayanginya.............................."

Ya Allah...sungguh besar ujian mu ini...Ya Allah..berikanlah aku kekuatan untuk mengahrungi semua ini. Ya Allah, aku redha jika ini yang terbaik buatnya....

**********
di saat terakhir aku menatapi wajah ayu insan yang paling aku kasihi...raut wajah yang selalu ceria..kini sudah terlalu pucat akibat sel-sel otak yang sudah mati..manja..baru saya paham kenapa manja tolak tawaran ke UK tu..dan baru saya paham kenapa manja minta untuk berpisah..manja....

buat manjaku..terima kasih sayang sebab sudi menjadi penyeri dalam kamar hati ini..terima kasih sebab menjadi peneman buat saya selalu,..akan saya pahat kenangan bersama manja di sanubari saya..sentiasa..insyaallah...

al-Fatihah buat manjaku~

amin.

4 comments:

Unknown said...

sdey sdey sdey!!! huk3 :( :( :(
smoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah.... tabah ye akmal

Unknown said...

Sdeynyer!!!!!!!!!!! nanges bce niey :'(

afiqRain said...

wth!!!(T_T)

tempe yg rangtup pown bleh jd lemau ble bce ni!!

dislike!!!sedih siot!!!

afiqRain said...

eh typo plak ak..hahaha

sedih nyer psal...hehehe

*rangup